Mihai Marcu: Ce lipseşte imobiliarului românesc de retail - Bloguri economice

luni, 6 iulie 2009

Mihai Marcu: Ce lipseşte imobiliarului românesc de retail

Imobiliarul romanesc de retail este inca intr-o faza incipienta; in "vitrina" dezvoltatorul pune un imobil, in timp ce clientul plateste o taxa intre 0 si 3% pentru vizionare. Alte servicii pentru client nu exista. In cazul chiriilor, situatia este si mai precara, un contract fiind o pasare rara.

Atata vreme cat piata a crescut, intermediarii au prosperat pur parazitic, fara a aduce valoare adaugata decat in cazuri izolate. In Romania dar si in alte parti, pe timp de crestere economica, agentiile imobiliare s-au limitat doar la aduna oferte - era comportamentul normal atunci dar sinucigas acum, pe timp de criza.

Piata romaneasca de real-estate nu are intermediari care sa o fluidizeze.

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Mihai Marcu

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP