Răzvan Pascu: Concurs: Vrei să fii un brand personal puternic? - Bloguri economice

joi, 16 iulie 2009

Răzvan Pascu: Concurs: Vrei să fii un brand personal puternic?

Zi de zi auzim vorbindu-se despre branduri. Zi de zi avem de-a face cu sute de branduri. Incepand de dimineata, cand ne suna alarma de la telefonul Nokia, ne spalam cu periuta de dinti de la Colgate si cu pasta de dinti Whitening de la Blend-a-med, ne imbracam cu tricoul Tommy Hilfiger si cu pantofii Skechers si asa mai departe…. ( poate nu acestea sunt si brandurile voastre…dar cred ca ati prins ideea :) ). Important este ca brandurile au inceput sa conteze din ce in ce mai mult in vietile noastre si de multe ori preferam sa platim mai mult doar pentru ca vrem un anumit brand. Avem incredere in el si vrem sa fie al nostru neaparat. De ce toate femeile iubesc pantofii Jimmy Choo si gentile Louis Vuitton, de ce majoritatea barbatilor se barbieresc cu Gillette si isi doresc un Audi, de ce toti copiii iubesc Kinder-ul si sucurile Tedi? Pentru ca fiecare dintre aceste branduri s-a pozitionat pe un anumit segment de piata si isi face bine treaba acolo unde este.

Oare nu acelasi lucru este valabil insa si cu oamenii? Nu ne gandim foarte mult pe cine sa alegem atunci cand avem nevoie de sfaturile unui expert? Alegem orice avocat sau dorim pe cineva precum Ana Diculescu Sova, avem incredere in orice economist sau parca il credem mai mult pe Isarescu, alegem orice chirurg plastician sau pe Marek Valcu, ne place orice primar sau i-am vrea pe toti precum Klaus Johannis?

Si oamenii sunt niste produse care au nevoie sa fie diferentiate. Exista oameni care prin munca lor bine facuta, prin prestanta, prin carisma lor si prin modul in care au legat relatii, au devenit niste branduri. Tocmai acest lucru incearca sa ne invete cartea "Brand you 50" de Tom Peters. Fiecare om poate fi un brand, iar pentru acest lucru, in primul rand, trebuie sa se evidentieze si sa se diferentieze. Sa iasa din multime. Si sa o faca bine. E drept ca si Magda Ciumac este un brand, dar segmentul caruia i se adreseaza ea este altul (destul de mare, din pacate), unul OTV-ist si cu 2 clase mai mult ca trenul. :)

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Răzvan Pascu

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP