Răzvan Pascu: Şansa României: serviciile de calitate în turism - Bloguri economice

luni, 27 iulie 2009

Răzvan Pascu: Şansa României: serviciile de calitate în turism

Ma aflu de cateva zile la mare, in statiunea Mamaia. Nu am mai fost la mare in Romania de cativa ani, iar de atunci s-au schimbat destul de multe. Sigur ca ne-am dori mai multe si ca ne-am dori sa avem in Romania o “Coasta de Azur“, dar, asa cum de fiecare data am scris cand ceva nu mi-a placut, acum pot sa spun sincer ca am fost destul de impresionat. In sens pozitiv. De obicei esti impresionat doar atunci cand asteptarile tale sunt mai mici decat ceea ce descoperi si exact asta s-a intamplat si in cazul meu. Ma asteptam sa gasesc aceleasi hoteluri comuniste cu personal indolent si preturi mari. Si ma asteptam sa gasesc hoteluri in care criza (cea mult hulita de toti) sa lase camerele si parcarile goale. Nu a fost chiar asa…

Sunt cazat in nordul statiunii Mamaia (pe care vi-l recomand si voua pentru ca este mai linistit fata de zona Cazinoului), la Hotelul Splendid. Este un hotel nou, construit in 2007. Are peste 30 de camere si apartamente, parcare proprie (ceea ce a contat mult pentru mine intrucat statiunea era plina de Camera Splendidmasini parcate pe marginea drumului) si am avut parte de un mic dejun bogat si satios (chiar daca branza nu mi-a placut :) ). Am venit aici la invitatia lui Mihai, directorul hotelului, un tip direct si foarte politicos, surprinzator de tanar si manierat, care mi-a demonstrat inca o data convingerea mea ca o organizatie se individualizeaza cu conducatorul ei si tinde sa se asemene caracterului acestuia. Tocmai de aceea la companiile de stat-mamut conducatorii cu conceptii invechite distrug din temelie intai personalitatile angajatilor si apoi ale organizatiei, pe cand in afaceri tinere conduse de oameni de calitate, precum Hotelul Splendid, fiecare angajat conteaza pentru ca “seful” e un om de toata stima. Spun asta pentru ca mi-a placut sa vad la acest hotel “diviziunea muncii“, asa cum am invatat din primele manuale de economie. Fiecare angajat isi stia bine treaba si fiecare roia in jurul oaspetilor pentru a le face pe plac. Ce am remarcat este ca hotelurile din jur aveau parcarile pe jumatate goale, semn ca aceasta criza se simte mai mult in buzunarul celor care nu prea stiu sa isi trateze clientii. Ceea ce e bine, dupa parerea mea.

E adevarat ca serviciile de calitate costa ceva mai mult si ca noaptea de cazare aici costa ceva mai mult decat la alte hoteluri, dar sincer, cand vin dupa cativa ani la mare in Romania, prefer sa stau cu aceiasi bani 5 zile si sa fiu tratat fara cusur, decat sa stau 7 zile intr-un hotel vechi comunist sau intr-un hotel nou, dar tot comunist (ca mentalitate a angajatilor), in care nu conteaza decat banii pe care ii las la receptie, si mai putin eu ca persoana.

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Răzvan Pascu

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP