Răzvan Pascu: Infrastructura – motorul ieşirii din criză - Bloguri economice

luni, 31 august 2009

Răzvan Pascu: Infrastructura – motorul ieşirii din criză

Am fost in acest weekend spre Giurgiu, dupa 3-4 luni in care nu am mai ajuns in acea zona. Ma obisnuisem cu jumatate de drum foarte prost, plin de gropi si ingust in zona localitatilor Adunatii Copaceni sau 1 Decembrie. De ani de zile drumul era doar “carpit“, iar uneori iti era groaza sa faci slalom printre gropi.

Acum insa lucrurile se schimbasera. Drumul a fost amenajat si refacut, iar o alta portiune de drum paralel, la care se lucreaza de ani de zile, a fost data in folosinta. Noul drum face parte din Coridorul Pan-European si pare sa dezvolte si mai mult zona de sud a Bucurestiului, prin ocolirea localitatilor ajutand la fluidizarea traficului. Ce m-a surprins era insa faptul ca desi era duminica, oamenii munceau, lucru de admirat, in cazul in care nu era doar “de fatada“, pentru vreo coloana oficiala.

Guvernul actual se lauda cu sume din ce in ce mai mari cheltuite pe infrastructura. Romania este deficitara la acest nivel si cred ca trebuie sa investeasca masiv in domeniu. Germania iesise din al doilea razboi mondial cu infrastructura si economia la pamant, insa investitiile facute in infrastructura au aduso la nivelul de dezvoltare de astazi si au creat premisele unei dezvoltari economice ulterioare fara precedent. Investitiile in infrastructura pot crea pe termen scurt locuri de munca noi in domeniul constructiilor (iar unele persoane se pot reprofila profesional), iar pe termen lung pot aduce bunastare prin crearea si dezvoltarea de servicii conexe: servicii turistice, mici afaceri particulare, transport de calitate de marfa si calatori, etc.

Toti cei care au fost cu masina in afara tarii s-au plans de acelasi lucru: 12 ore de mers din Bucuresti pana la granita pe drumuri aglometare, proaste si deloc intretinute si apoi inca 5 ore de mers pe autostrada de la granita si pana la Viena, spre exemplu. Lucrarile la celebrele noastre autostrazi sunt intarziate foarte mult din cauza “samsarilor de terenuri”, care fie cumpara terenuri la pont, afland din timp traseul autostrazii, fie gasesc “nod in papura”, iar daca pretul oferit nu le convine descopera subit noi vestigii arheologice in drumul autostrazii, intrerupand lucrarile.

Eu cred ca, pana ce nu vom realiza autostrazi de calitate, drumuri express noi, centuri ocolitoare, poduri si podete noi, drumuri nationale, aeroporturi in afara oraselor (nu in oras, precum Baneasa), Romania nu se poate dezvolta si va trai in continuare de pe o zi pe alta precum un copil subnutrit – nu moare, dar este intr-o permanenta letargie.

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Răzvan Pascu

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP