Dan Popa: Raportul UE prinvind băncile europene. Unde se situează România? - Bloguri economice

miercuri, 23 septembrie 2009

Dan Popa: Raportul UE prinvind băncile europene. Unde se situează România?

Comisarul insarcinat cu drepturile consumatorului, Meglena Kuneva, a declarat aseara ca bancile europene au o problema cu transparenta, parandu`le a le lipsi respectful fata de consummator. Chestiunea, cu care romanii s`au obisnuit, a facut`o pe Kuneva sa le ceara bancherilor sa isi schimbe mentalitatea. Potrivit unui raport (desi mai degraba survey) care cuprinde 224 banci acoperind 81% din piata bancara europeana, clientii europeni ai bancilor se confrunta cu ce e mai rau. Speze (taxa ori comisioane) ascunse, lipsa unor informatii clare, un sistem cel putin “complex” de tarificare a serviciilor.
Rezultatele:
1. Opacitatea tarifelor bancare
• Structura si modul in care sunt gandite costurile cu detinerea unui cont current sunt adesea de neinteles. O trime dintre consumatori nu sunt capabili sa compare cu adevarat oferta din piata, din cauza taxelor ascunse.
• Informatiile online cu privire la tarife sunt incomplete. In doua cazuri din trei, clientul trebuie sa se deplaseze la banca pentru a afla costul real al produsului/serviciului. O banca din zece nu are deloc sau doar intr`o masura foarte mica informatii cu privire la costuri, iar 3 banci din 10 livreaza informatii incomplete cu privire la tarifele practicate. .
• Diferenta dintre costurile detinerii unui cont curent intre bancile apartinand diferitelor state europene, este uriasa. De la 253 € in Italia, la doar 27 € in Bulgaria, in cazul utilizatorului mediu. In cazul unui client care utilizeaza intensiv contul curent, diferenta e si mai si: 831 € maximum in Italia si 28 € minimum in Bulgarie.
2. Informatii si recomandari
• Clientii bancilor apreciaza ca informatiile precontractuale pe care le primesc sunt dificil de inteles, insuficiente
• 79 % dintre cetatenii UE doresc nu doar informatii clare, ci si comparative, insistand pentru aflarea de amanunte cu privire la noua directive privind creditul de consum..
• In Germania, clientii bancilor pun capat unor investitii pe termen lung din cauza sfaturilor inadecvate date de bancheri, lucru care provoaca pierderi aggregate de pana la 30 de miliarde de euro, anual..
• Cei care vand produse financiare nu inteleg ei insisi pe deplin produsele, asa ca ce sa`i mai explici unui client ne-specializat?

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Dan Popa

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP