Dan Popa: Scrisoare din Credit Europe Bank - Bloguri economice

joi, 26 noiembrie 2009

Dan Popa: Scrisoare din Credit Europe Bank

“…Am lucrat in CEB , aceasi poveste, te cheama iti ofera 3 salarii sau somaj. Ce este trist, raman in banca doar cei fara experienta.Daca te gandesti sa pleci cu acordul partilor nu faci decat sa dai posibilitatea aducerii in locul tau a unei pile careia i se clatina scaunul (asa a fost in cazul meu). Au inchis o sucursala, au pus pe liber o parte din oameni de acolo iar pilosii au fost repartizati in alte sucursale si disponibilizati oameni care aveau experienta, vechime. Cei care sunt chemati sa plece nu au sustinere, nu se tine cont de performante ci de preferintele sefilor, oare turcii din conducere stiu asta? Daca tin la imagine asa cum spun, de ce nu organizeaza o evaluare a angajatilor inainte sa se ia o decizie? S-au facut teste de evaluare a cunostintelor asistate pe calculator on-line la un moment dat, eram speriati de vizitele clientului misterios in sucursala, puteau sa faca acelasi lucru si acum, un supervizor din exteriorul sucursalei trebuia trimis pt astfel de evaluari.Au pastrat oameni care nu aveau experienta in banca de nici un an, fara a avea abilitati de comunicare si relationare cu clientul, care atunci cand se loveau de o situatie careia nu-i faceau fata pasau clientul la un alt birou fara a incerca sa gaseasca singuri o solutie, deci lipsa de interes.Ce sa spun, peste 2 angajati era un sef de origine turca care nu avea habar de nimic, care stia doar sa bata cu pumnul in masa , nu stia romaneste, in engleza intelegea doar ce voia, cheltuielile cu acesta erau mult mai mari decat cele cu salariul a cel putin 4 angajati ca mine. De ce era nevoie de un astfel de sef, doar sa primeasca vizite ale co-nationalilor sai pe care nu era in stare sa-i convinga sa-si deschida cont la aceasta banca sau sa le povesteasca despre produsele de creditare si de economisire, sa iasa la cafea si tigara, sa forwardeze emailuri pe care oricum le primeam de la Centrala iar el nici nu stia ce inseamna, sa acceseze sit-uri pentru cumparaturi on-line, sa vorbeasca continuu in turca la telefonul mobil platit de banca, sa tina telefonul de la birou ocupat cand altii erau presati sa sune clientii restantieri si nu aveau fir liber din cauza convorbirilor sale,sa mearga la birou dupa ora 9..??
La ce serveau camerele de luat vederi amplasate in banca, ma intreb cei din conducere au avut vreodata curiozitatea sa se uite pe ele, sa vada cum lucreaza unii, sa vada ca vestimentatia nu este corespunzatoare modelului business impus, ca nu au atitudinea corespunzatoarea in relatia cu clientii?” Pauzele lungi si dese cheia marilor succese” zice un proverb romanesc valabil in cazul unora ce lucreaza acolo.
Cei din direct sales vor reusi sa-si gaseasca usor de lucru, daca au rezistat in CEB vor face fata si in alta parte, iar ei stiu bine la ce ma refer. Domnilor sefi, acum este momentul ca RMI sa arate ce pot,sa-si deslipeasca scaunele de sub fund si sa iasa in piata asa cum faceau copii astia caci altfel nu se justifica activitatea lor in sucursala si se presupune ca au ramas cei mai buni…

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Dan Popa

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP