Răzvan Pascu: Cum să-ţi faci un PFA? - Bloguri economice

marți, 17 noiembrie 2009

Răzvan Pascu: Cum să-ţi faci un PFA?

Pentru ca primesc destul de multe intrebari in particular (inclusiv pe mail, de la cititori ai blogului) legate de posibilitatile de a face o munca suplimentar, pe langa serviciu, pentru ceva bani in plus, m-am gandit sa incep prin a va oferi cateva sfaturi legate de modul in care intram in legalitate si obtinem autorizari de functionare, atunci cand vrem sa intreprindem o activitate comerciala.

Cea mai simpla metoda este sa te autorizezi ca Persoana Fizica Autorizata (PFA), pentru ca aceasta, spre deosebire de o societate comerciala, are mai putine controale de la FISC si evidenta mai putina de tinut, singura grija fiind sa faca o activitate care sa ii aduca profit, iar din acel profit sa plateasca impozitul de 16% anual.

Asadar, pentru a va autoriza ca PFA trebuie sa va adresati ONRC (Registrul Comertului) din localitatea in care domiciliati. Taxele totale sunt in jurul a 180 RON (include certificatul constatator, taxele de verificare si inregistrare denumire, taxa de inmatriculare, transmiterea declaratiilor catre autoritati, etc.), iar la final, dupa ce primiti toate autorizarile, va mai trebuie o stampila (aprox. 30 RON), facturier si chitantier (aprox. 15 RON) si un registru de control (25 RON). Procedura este destul de simpla si dureaza in total maxim o saptamana.

De mentionat este ca anul acesta cheltuielile cu benzina nu se incadreaza la rubrica “cheltuieli deductibile” si nu pot fi scazute din venituri, insa puteti face un contract de comodat intre masina voastra (proprietate personala) si PFA-ul vostru, avand astfel posibilitatea de a deduce cheltuielile cu intretinerea masinii. De asemenea, in anumite limite, exista posibilitatea de a contribui la fondurile de pensii facultative (fiind cheltuiala deductibila) sau de a plati prime de asigurare.

Documentele de care aveti nevoie pentru a va autoriza, sunt:

1. Cererea de inregistrare;

2. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original);

3. Carte de identitate original si copie;

4.Documente care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru cu semnaturi de la vecinii domiciliului in care se fixeaza sediul social;

5. Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate (original);

6. Informatiile din cazierul fiscal;

7. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii.

8. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.

9. In functie de domeniul de activitate ales, o diploma care sa ateste certificarea in respectivul domeniu.

Succes si spor la bani!

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Răzvan Pascu

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP