Cristian Orgonaş: Cât costă infidelitatea lui Tiger Woods? Între 5 şi 12 miliarde dolari - Bloguri economice

marți, 29 decembrie 2009

Cristian Orgonaş: Cât costă infidelitatea lui Tiger Woods? Între 5 şi 12 miliarde dolari

Potrivit unui studiu realizat de Universitatea California Davis, scandalul in care a fost implicat Tiger Woods a generat o scadere medie de 2.3% a valorii de piata a companiilor care l-au sponsorizat, ceea ce inseamna pierderi de pana la 12 miliarde dolari pentru actionari.

Cum s-a ajuns la aceasta cifra? S-a analizat evolutia la bursa a celor opt sponsori majori pe care Woods i-a avut, luandu-se in considerare primele 13 zile de tranzactionare de dupa 27 noiembrie (data accidentului).

Mai departe, s-a comparat evolutia actiunilor celor opt companii atat cu evolutia generala a pietei, cat si cu evolutia actiunilor celor mai apropiati concurenti si astfel s-a ajuns la o diferenta de 2.3% intre capitalizarea actuala si cea potentiala.

Conform acestor calcule, Accenture, Gillette si Gatorade au pierdut intre 2 si 3% din valoarea de piata, iar Pepsi si Nike au pierdut peste 4%, actionarii Nike spre exemplu, fiind mai saraci cu $1.3 miliarde.

Morala? Un sportiv celebru poate aduce sponsorilor o gramada de bani (nu degeaba Woods castiga $90 mil/an doar din sponsorizari) dar atunci cand apre o surpriza de acest gen, este posibil ca pierderile sa fie pe masura. Iar in cazul de fata, se pare ca asa s-a intamplat.



Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Cristian Orgonaş

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP