Dan Popa: O nouă scrisoare din Credit Europe Bank - Bloguri economice

luni, 7 decembrie 2009

Dan Popa: O nouă scrisoare din Credit Europe Bank

Buna tuturor,

Se pare ca lucrurile se incalzesc din in ce mai mult in aceasta banca, si eu sunt ex staff….

Sunt de acord cu cele afirmate de Ana C, este exact asa..pot sa spun ca la mine in departament si a ramas colega mea in detrimentul meu. Nici o problema am luat si salariile mi-am gasit si job…Problema este ca persoana care a ramas este clar ca este acolo ori din bafta ori din preferinta…Fata asta m-a intrebat un an jumate cum se ruleaza un anumit raport care trebuia scos in fiecare luni…Am rugat-o sa noteze, sa imi puna posted nimic…in final, la o zi dupa ce am plecat ma suna sa me intrebe ce credeti…cum se ruleaza acel raport…dupa 1 an jumate … dragutz nu?
Dep de HR dezastru ca in multe cazuri ale corporatiilor din Romania… ex de conversatie HR si angajat: sunand cu problema incheierii contractului de munca doamna de la HR incepe cu”Am incercat sa te sunt sapt trecuta la birou si tu ce faci, erai in concediu?!!!!” Si atunci bineinteles reactia mea a fost “Ma scuzi daca ai target de concediere de 30 de oameni pe zi nu crezi ca ar trebui sa stii mkr statusul fiecaruia???”…Raspuns “Si ce nu am voie sa te sun?” Supppeeeeer ….

Nu cred ca exista o problema in esenta cu companiile care sunt in Romania ci cu personalul care este in pozitie de management. Daca HR-ul din CEB dorea sau avea ca scop obtinerea demisiilor comportamentul oamenilor care trebuiau sa faca asta a lasat mult de dorit…atitudinea trebuia sa fie exemplara in opinia mea pentru ca se merge pe gheata foarte subtire.

Si apropos de actiunea in instanta, oamenii care au fost hartuiti in a-si da demisia ar trebui sa faca o actiune colectiva…eu ma anunt de acord.
Sper ca ITM sa se auto sesiseze in aceasta problema…este necesar un control intern serios vis a vis de aceste “acorduri” de ambele parti de desfacere a contractelor.

Problema nu se pune pe cele 3 salarii oferite si pe modalitatea de abordare, hartuirea constanta, ignoranta personalului care face aceasta treaba si ilegalitatea procedurii…90% din persoanele puse in aceasta situatie se vor gandi la binele personal si vor accepta plecarea cu cele 3 salarii compensatorii…insa aici deja intervin probleme legate de Drepturile Omului…se poate aborda din multe parti.

Si ca ultim expemplu, ca fost angajat, cu conturi deschise de peste 1 an jumatate am fost in imposibilitatea de a ridica EUR de la casierie datorita lipsei unui specimen de samnatura. De fapt nimeni nu putea gasit specimenul in sistem. Si asa am ajuns sa discut cu directoarea de sucursala care imi tot repeta ca nu este vina ei …insa orice sucursala reprezinta la nivel de terminal banca ca si entitate. Deci responsabilitatea revine in egala masura in orice sucursala de a servi si ajuta un client. Sugestiile de rezolvare a problemei au fost: reveniti, aveti rabdare, duceti-va la sucursala de care apartineti, retrageti banii in lei de la bancomat si infamul “si ce vreti sa va fac eu” sau “veniti dvs cu o solutie!!!”, am fost intreabata inclusvi daca nu cumva ma stie cineva pe la sucursala de care apartin.
Si am intrebat deci pe timpul meu pe banii mei nu aveti specimen de semnatura, nu sunteti in pozitia in care sa ma puteti ajuta pt o operatiune simpla iar solutiile oferite sunt toate in detrimentul meu ca si client … as vrea sa rog sa rezolvati probleme deoarece reprezentati banca si nu ma intereseaza cine este vinovat ma intereseaza sa ma ajutati.

Si aici lovitura de final: nu va putem ajuta nici cum, eu ca si directoare nu reprezint banca ci responsabilitatea mea este strict pe aceasta sucursala, nu este problema mea samd.
Cred ca la noi nu se intelege un lucru: cand lucrezi sub un brand, sub un nume detii o responsabilitate a acelui nume. Nimic nu absolva incapacitatea de a solutiona si asta afecteaza la nivel macro. Nici un client nu va spune vaaaai ce sucursala proasta, va spune vaaaaaai ce BANCA proasta si va evita cu desavarsire sau va incheia colaborarea.

Deci DA este necesara o evaluare atenta si sustinuta interna in aceasta banca. Ar fii iesit mult mai bine din situatia proasta in care se afla daca se facea un plan concret de evaluare si apoi scaderea costurilor prin eliminarea personalului excesiv sau necalificat….insa asa ceva nu in Romania!

Mult noroc tuturor…

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Dan Popa

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP