Dan Popa: Un document strict autentic. Poftiţi de vă amuzaţi cu Funcţionarul Român. - Bloguri economice

marți, 1 decembrie 2009

Dan Popa: Un document strict autentic. Poftiţi de vă amuzaţi cu Funcţionarul Român.

“La data de ..2009 o comisie formată din reprentanţi ai Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a venit în control la Registrul Agricol al Comunei …, Judeţul … ocazie cu care a încheiat procesul – verbal unde la acea dată mai erau de introdus datele din volumele de străinaşi (cetăţeni cu domiciliul în alte localităţi şi cu proprietăţi pe teritoriul comunei…, din volumul de tip 2), societăţile comerciale care au sediul pe teritoriul comunei şi societăţile comerciale cu sediul în alte localităţi şi punct de lucru pe teritoriul comunei din volumul de tip 4 ( T4) care nu exista pentru ca comuna noastra este mica.(…)

La data raportului (01.08.2009), vă informez că toate datele existente în Registrul Agricol pe suport de hârtie există în format electronic. (…) Referitor la societăţile comerciale nu avem date complecte despre societăţi, deoarece chiar dacă am solicitat Administraţiei Financiare a Municipiului …., lista completă a societăţilor ni s- a dat o listă incompletă fără numele si prenumele administratorului, doar cu denumirea firmei şi Codul CAEN, pentru a şti cu ce se ocupă. Am scos şi de pe Internet Lista firmelor din comuna…, judeţul , listă care este cumva suplimentară, dar care nu are nicio firma pentru ca asa cum nu se inregistreaza la primaria, nu se inregistreaza nici pe Internet.
Am sugerat domnului primar să formeze o comisie dintr-un contabil şi împreună cu mine să ne deplasăm de-a lungul comunei, să vedem care firme mai finţează, ce au în proprietate şi numărul de salariaţi existent sau de ce nu, falsificat cu care unele firme mint.
Am făcut fiecărei societăţi câte o poziţie de rol, urmează popularea când va dispune domnul prima, care afost deacord cu ceea ce iam propus şi am primit încuviinţarea verbală cu mana.
În ceea ce priveşte conformarea cu prevederile ordinului de mai sus, vă fac cunoscut că urmează ca în viitor să luăm fiecare Titlu de Proprietate şi fiecărui cetăţean să-i menţionăm tarlaua.
Aceasta presupune un volum imens de muncă, asemănător Balanţei Fondului Funciar pe care am început să o fac în Microsoft Office EXCEL, împreună cu domnul inginer printre alte activităţi care sunt prevăzute în fişa postului.
Dacă în Raportul de anul trecut( la data de 01.08.2008), am prezentat date elementare, încerc acum să fac un update, prezentându-vă noutăţi, pe care le ştiam la acea dată şi nu am avut timp să vi le prezint sau care le-am aflat în perioada trecută de la data ultimului raport.
O condiţie de bază pentru a avea o evidenţă conformă cu realitatea din terenul comunei ar face apel, oarecum, la conştiinţa cetăţeanului, care măcar atunci când are treabă pe la Primărie, ar trebui să declare date la Registrul Agricol, sub semnătură fiindcă este şi o rubrică care cuprinde asta, date care mai devreme sau mai târziu tot el va avea nevoie de ele.
Noi când este nevoie facem recensământ dar nu putem să verificăm permanent numărul de animale, numărul de pomi, culturile cu care îşi cultivă terenul, dacă şi-a mai achiziţionat utilaje, dacă şi-a mai achiziţionat teren, totul rezumându-se la conştiinciozitatea locuitorilor comunei, la felul cum ei cataloghează o îndatorire cetăţenească fiindcă asta este de fapt şi plata impozitului şi a taxelor către bugetul local.
Pe vremea când acţionau Notariatele de Stat în termen de 6 luni de la un deces trebuia obligatoriu să mergi la dezbaterea succesiunii după persoana decedată şi aveai nevoie de Anexa 1. Acum cu atâtea Notariate Publice, nu se mai sinchisesc să ne mai informeze cum s-a împărţit sau vândut, nu vine o copie xerox la primărie, aşa ca rămâne din nou la latitudinea cetăţeanului şi la constiinţa sa care dacă vrea vine să facem modificări în Registrul Agricol, dacă nu nu, la noi figurând tot vechii proprietari, si asta nu este totul trebuie să-i dai adeverinţa pe loc şi aşa şi facem în condiţiile în care pe la alte primării pentru o adeverinţă se depune cerere şi poate aştepta chiar şi o săptămână să ţi-o elibereze..
Consider că în activitatea pe care o desfăşor la Registrul Agricol, îmi pun toată priceperea şi chiar şi timpul disponibil din afara programului de lucru pentru ,,ţinerea la zi” a situaţiei din Registrul Agricol şi în acelaşi timp am curajul să afirm că situaţia este mai bună, relativ faţă de situaţia de la unele primării învecinate, care nu au, cel puţin până acum, achiziţionet softul pentru Registrul agricol în format electronic.
În speranţa că v-a plăcut plăcere şi v-am stârnit preocuparea pentru cele prezentate în acest raport, vă mulţumesc, pentru ascultare !”
PS. Inafara scoaterii unor pasaje de text irelevante, documentul initial nu a suferit nicio modificare. Ortografia si mai ales, ideile au fost conservate intru buna dispozitie a cititorului.

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Dan Popa

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP