Răzvan Pascu: Ţeapa de la Zapp: astăzi, cazul meu - Bloguri economice

marți, 19 ianuarie 2010

Răzvan Pascu: Ţeapa de la Zapp: astăzi, cazul meu

UPDATE: Cititi la comentarii, raspunsul senatorului Iulian Urban, expert in drept, referitor la problema expusa de mine in acest articol.

Am 2 telefoane de la Zapp care imi sunt inutile si pe care nu le-am mai folosit de multe luni de zile. Saptamana trecuta imi gasesc putin timp sa sun la Relatii Clienti pentru a le inchide.

Voi reproduce pe scurt, din memorie, discutia telefonica:

Eu: Doresc sa reziliez 2 abonamente. Pentru unul a expirat perioada contractuala, pentru celalalt va expira in aprilie.
Operator: Dar ce s-a intamplat, ce anume v-a nemultumit?
Eu: Nu e nimic care sa ma fi nemultumit. Pur si simplu vreau sa renunt la ele pentru ca, dupa cum puteti vedea, nu le-am folosit de mai bine de jumatate de an.
Operator: Dar nu doriti sa va schimbam abonamentul? Poate v-ar ajuta un alt tip de abonament.
Eu: Dupa cum v-am spus, nu le folosesc deloc. Degeaba imi schimb abonamentul, daca tot nu le folosesc. Vreau sa le inchid.
Operator: Dar poate doriti sa schimbati modelul telefoanelor. Va putem oferi alte modele.
Eu: Dupa cum am mai spus de mai multe ori, doresc sa reziliez abonamentele, pentru ca nu le folosesc. Ce sa fac cu alte telefoane?
Operator: Eu va recomand sa va schimbati abonamentul. Avem unul nou cu foarte multe minute nationale incluse si internet pe mobil.
Eu: (dupa vreo 10 minute) Vreau doar sa reziliez abonamentele!
Operator: Daca nu va intereseaza un alt abonament pe Zapp, ce ati spune sa faceti o portare a numerelor pe Cosmote?
Eu: (stiind unde bate si ca Zapp a fost cumparat de Cosmote) – Nu ma intereseaza.
Operator: Dar la Cosmote aveti tarife avantajoase, multe minute si telefoane la preturi foarte bune.
Eu: Stiu asta, insa nu ma intereseaza.
Operator: Dar eu cred ca portarea pe Cosmote este cel mai bun pas pe care ati putea sa il faceti acum. Va recomand asta.
Eu: (dupa inca 5 minute) Multumesc, insa nu ma intereseaza. Vreau doar sa reziliez cele 2 abonamente. Credeti ca terminam astazi convorbirea asta telefonica?
Operator: Va rog sa asteptati cateva clipe.
Operator: (dupa 5 minute): daca doriti sa reziliati abonamentele, trebuie sa platiti o taxa de 125 euro pentru fiecare telefon.

Logic ca ma enervez. Dupa ce stau 20 de minute la telefon ca sa imi expuna oferta Zapp si Cosmote si sa ma convinga sa nu renunt la cele 2 abonamente, imi spune ca trebuie sa platesc 250 de euro. Pentru ce naiba? Imi baga fraza cu contractul…."asa scrie in contract, l-ati semnat". Ce pot sa mai spun? Nimic.

Povestea este urmatoarea: Acum vreo 5-6 ani am semnat intr-adevar acest contract si am citit ca pentru a putea renunta la un abonament Zapp trebuie sa faci o cerere scrisa cu fix o luna inainte sa iti expire abonamentul. Daca nu ai facut cererea in ziua respectiva, abonamentul ti se prelungeste automat, cu inca un an. Si pentru ca am citit clauza asta stupida, atunci am facut cererea la timp. Acum vreo 2 ani insa, avand contractele libere si putand rezilia oricand, cei de la Zapp ma conving telefonic sa imi dea nu stiu cate sute de minute, SMS-uri, telefon ieftin si alte porcarii, in schimbul prelungirii perioadei contractuale. Accept. Totul se face telefonic, nimic scris. Insa bineinteles, nimeni nu imi reaminteste de cererea aceea stupida care va trebui facuta la un moment dat. Si acum, dupa 2 ani, uit sa o fac, motiv pentru care perioada contractuala mi se prelungeste automat. De la Zapp…fara numar!

Citesc pe forumuri si toata lumea se plange de Zapp din cauza acestei clauze abuzive. Iar pe site-ul amicului de blogareala, senatorul Iulian Urban, la categoria “plangeri Zapp” gasesc o gramada de plangeri (click aici).

Ce pot sa fac acum? Sa imi pierd vremea prin tribunale. Nu se merita pentru 1 milion pe luna. Insa merita sa scriu asta pe blog, pentru ca macar o mie si ceva de oameni sa nu mai ia teapa de la Zapp.

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Răzvan Pascu

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP