Cristian Orgonaş: În ianuarie, piaţa auto a intrat în colaps – înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 84.5% - Bloguri economice

sâmbătă, 13 februarie 2010

Cristian Orgonaş: În ianuarie, piaţa auto a intrat în colaps – înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 84.5%

Conform statisticilor Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, in luna ianuarie au fost inmatriculate 2134 masini noi, in scadere cu 84.5% (!!!) comparativ cu luna ianuarie a anului trecut si cu 93% fata de ianuarie 2008.

Pe locul intai din punctul de vedere al inmatricularilor a fost Volkswagen cu 443 masini noi inmatriculate (20.7% din piata), pe locul doi este Ford cu 259 de masini si 12.1% din piata, in timp ce Dacia ajunge pe locul trei cu 201 masini inmatriculate si 9.4% din piata.

Comparativ cu luna ianuarie 2009, numarul inmatricularilor a scazut cu 72.1% in cazul Volkswagen, cu 73% in cazul Ford, si cu 94.2% in cazul Dacia.

Dintre numele mari, Renault a scazut cu 92% (79 masini inmatriculate), Toyota a scazut cu 86% ajungand la 56 masini inmatriculate, iar Citroen si Peugeot au scazut cu 76% respectiv 91%.

Cine sta cel mai bine? Ferrari si BMW! Ferrari a reusit sa inmatriculeze 6 masini in ianuarie, in timp ce in urma cu un an numarul inmatricularilor era zero, iar numarul masinilor BMW inmatriculate a crescut cu 8%, de la 113 la 122. De asemenea, Porsche si Alfa Romeo au inregistrat scaderi modeste (- 11%). Click pe graficul alaturat pentru a observa evolutia lunara a inmatricularilor in ultimii trei ani.

Daca discutam despre inmatricularile de masini second-hand, aici lucrurile stau complet diferit. Astfel, in ianuarie2010 au fost inmatriculate 11.896 masini, dublu fata de ianuarie 2009 si aproximativ la acelasi nivel cu ianuarie 2008.

Pe marci, cele mai multe masini inmatriculate au fost Volkswagen, respectiv 3312, pe locul doi este Opel cu 2896 masini, iar pe locul trei Ford cu 1201 masini inmatriculate. Evolutia lunara a masinilor SH inmatriculate in graficul alaturat, click pentru marire.

Concluzie – nu stiu ce va rezolva noul program rabla, insa nu cred ca anul 2010 va fi mai bun decat 2009, fiind posibil ca daca piata sa nu isi revine in lunile urmatoare, sa asistam la concedieri masive in randul dealerilor auto.

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Cristian Orgonaş

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP