Dan Popa: Clientul misterios a făcut o vizită în bănci. Vezi cum arată un raport de MS şi ce cer băncile de la “misterioşi” - Bloguri economice

marți, 20 aprilie 2010

Dan Popa: Clientul misterios a făcut o vizită în bănci. Vezi cum arată un raport de MS şi ce cer băncile de la “misterioşi”

In ultimele luni ale anului trecut, mai multe banci locale au apelat la clienti misteriosi pentru a-si evalua angajatii. Au fost folosite cam aceleasi chestionare, cu mici diferente datorate particularitatilor institutiilor de credit. Dupa ce m-am uitat peste toate rezultatele, concluzia e urmatoarea. BCR are de pilda o problema cu stilul de comportament in cateva orase din Transilvania. In Alba de pilda, consilierii nu-si pofteau clientii sa ia loc, nu-i intrebau nici numele macar si nu ofereau informatii in mod competent. Sunt si orase, mai ales in Sud, unde oamenii BCR se comporta ireprosabil.

Banca Transilvania are o unitate in Odorheiu Secuiesc in care angajatii se comporta ca cei din BCR Alba. In Baia Mare, la agentia de pe B-dul Unirii, o consiliera intrebata despre Prima Casa nu ofera date despre plafonul finantat de banca. Nu stie sau e plictisita. Tot in Baia Mare, la o agentie BRD, clientii nu afla costurile unui serviciu oferit de banca.

Bun, fiecare banca isi are plusurile si minusurile sale. O concluzie generala care poate fi trasa dupa citirea a vreo 300 de rapoarte (e vorba de 5 banci care au intrat in acest proiect) e ca in peste jumatate din cazuri, consilierii se comporta onorabil (chiar daca cu mici scapari). Exista si situatii care ar trebui sa ii puna pe ganduri pe sefii bancilor- unii angajati sunt fie plictisiti, fie plafonati.

Iata cum arata Indicatiile Retail ale BCR.

Mai aveti aici cateva variante de raspuns ale “misteriosilor”. Din Alba

Cand vine vorba despre depozite, adica a lua banii clientilor, consilierii sunt numai lapte si miere. Unicredit pare campionul finetii.

As mai scrie despre BRD sau Raiffeisen, dar mai bine atasez solicitarile Unicredit
Cel mai amuzant mi s-a parut un pasaj dintr-un text al BCR, Zice asa:”8. Formularul de sesizari/sugestii/aprecieri, se va gasi in Blue Book in unul din stativele de birou A4/1/3A4, in partea A4, stativ postat pe masuta din zona de asteptare clienti; stativul cu pliante.

In cazul in care acesta nu se va regasi, se va specifica unde anume nu se regaseste.

Zilele urmatoare am sa incerc sa descriu mai amanuntit “harta” angajatilor din banci politicosi si a celor nepasatori. Pentru ca discutam de 6-7 banci, o sa ia putin timp, dar amanunte putem oferi intre timp. :)

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Dan Popa

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP