Dan Popa: Concursurile interne ale băncilor - Bloguri economice

marți, 27 aprilie 2010

Dan Popa: Concursurile interne ale băncilor

Multe banci, pentru a-si stimula angajatii, organizeaza concursuri interne. Unele, ofera premii in bani. Altele dau vouchere sau primesc cadou o cina cu CEO-ul institutiei. Temele concursurilor sunt si ele diferite, in functie de segmentul pe care vanzarile stagneaza sau o iau la vale.
Una dintre bancile de top a organizat un concurs de echipare a clientilor cu cat mai multe produse financiare. A luat la purecat clientii inactivi, a facut liste, au notat in dreptul fiecuri client daca raspunde la telefon, de ce nu raspunde, cand se intoarce in tara si desigur, daca se mai intoarce.

Din pacate, tintele, cu foarte mici exceptii, sunt indeplinite in proportie de circa 20-30%.
“Din ianuarie si pana in prezent, mi-am desfasurat activitatea de coordonare a 5 agentii din Brasov. In aceasta perioada, activitatea desfasurata a avut drept scop :
1) realizarea bugetelor si a obiectivelor comerciale stabilite pentru toate unitatile coordonate, in conformitate cu obiectivele strategice ale Bancii, prin intensificarea activitatii comerciale
2) formarea permanenta prin propuneri remise Compartimentului Resurse Umane si schimburi de experienta; verificarea cunoasterii informatiilor si cunostiintelor echipei cu privire la modificarile normelor si procedurilor interne ale bancii ;
3) atragerea de nonclienti si gestionarea portofoliilor prin cresterea gradului de echipare ;
Activitatea desfasurata a fost segmentata pe urmatoarele directii :COMERCIAL, URMARIREA DEZVOLTARII CANTITATIVE SI CALITATIVE A PORTOFOLIULUI DE CLIENTI, INTENSIFICAREA ACTIUNII DE RECUPERARE A PROVIZIOANELOR. actiunea de atragere non-clienti din randul pensionarilor , a pensionarilor MAPN si MIRA cu prezentari si flyere la Casa de Ajutor Reciproc a Pensionarilor Militari, Asociatia Cadrelor Militare in Rezerva si in Retragere, Asociatia Veteranilor M.I., Spitalul Militar;
- actiuni de sampling in Campusul Universitar al Universitatii Transilvania si Universitatea Dimitrie Cantemir ;
- promovarea cardului … la mai multe unitati bugetare  ;
- intrarea in relatie cu noi societati si unitati bugetare pentru promovarea conventiilor de salarii”
BUGET REPARTIZAT TOTAL realizat
Produs 1 59 13
Produs 2 930 84
Produs 3 244 42
Produs 3 7 0
rodus4 160 61
Produs 5 1 0
Produs 6 17 0
Tentativele de reactivare a clientilor se lovesc si ele de un zid. Se pare ca politica din trecut a bancii i-a indepartat pe clienti. Dintre raspunsurile notate de angajatii bancilor:” a venit si isi inchide contul”, si-a blocat telefonul pentru apelurile de la noi”, “astazi vine/vrea sa inchida tot card cont”, “nu raspunde”, “nu are sursa de venit”, “a inchis contul”, “a depus cerere inchidere card recent, doreste inchiderea contului”, “colaboreaza cu alta banca, nu e interesata sa deschida cont” samd.
Concursurile de acest gen sunt practicate de mai toate bancile locale. OTP e doar un exemplu

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Dan Popa

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP