Dan Popa: O bancă de top îşi va atrage clienţii prin discursuri în lift. Elevator speech, adecă. - Bloguri economice

marți, 6 aprilie 2010

Dan Popa: O bancă de top îşi va atrage clienţii prin discursuri în lift. Elevator speech, adecă.

Recunosc ca am ras cu lacrimi. O banca de top a gasit “strategia perfecta” de atragere a clientilor. Cum? Prin discursuri tinute in lifturi. E vorba de asa numitele “elevator speech”. Potrivit bancii, “elevator speech este un mini discurs despre tine si afacerea ta intr-un lift in timpul necesar pentru a merge de la parter la etajul dorit. Acest discurs de afaceri are durata – nu mai mult de 25 la 30 secunde. Sau – aproximativ 80-90 cuvinte. Sau – 8-10 propozitii”. Am incheiat citatul.

Daca urmariti serialul Fly of the Concordes, e un episod in care cei doi neozeelandezi cantau in lift. Ei, cam asta vor sa faca si respectivii de la banca X. Au tinut si o sedinta mare acum cateva zile, in care li s-a spus si ce tre` sa zica oamenii in lift.
Asadar, iata textul speech-ului:
Ati ametit vreodata din cauza banilor ?
Eu am o umbrela de care sa va tineti.. Umbrela este Banca….Va va da distinctia unei Persoana Cheie! Veti descuia usa oricarei case..sau buzunarul oricui
.

Veniti maine pe la noi sa va arat “cheia” J

…ofer cartea de vizita.. si cobor din lift salutand si zambind..”

Cum vi se pare? Genial, este?

O alta abordare capata o rigoare mult mai densa. Rigoare si distinctie bancara. “Buna ziua, sunt A….. Imi ajut clientii sa faca rost de bani IEFTINI. Sunt consultant financiar la Banca… Ajut oamenii sa economiseasca bani in cel mai profitabil mod si ii consiliez, daca vor, apoi sa obtina un credit, cu cea mai mica dobanda de pe piata. FIXA. Cred ca va pot ajuta si pe dvs.
Ne putem intalni astazi dupa amiaza sau maine dimineata. Ce parere aveti” (peste tot, sublinierile si punctuatia apartine autorilor)

Mod de utilizare:
“1.Zambeste si deschide cu o declaratie pe care o consideri un “carlig”
2. Spune-i cine esti : descrie- te pe tine si compania ta
3. Spune-i ce faci si arata-i entuziasm
4. Spune-i ce probleme aI rezolvat sau ce contribuţii ai avut.
5. Ofera-i un exemplu viu.
6. Spune-i ce ti-a atras atentia la el.
7. Spune-i ce servicii speciale, ce produse sau soluţii vă poate oferi el.
8. Care sunt avantajele de a lucra cu tine?
9. Dă un exemplu concret sau spune o poveste scurtă, arată unicitatea ta şi creeaza o imagine a modului în care veti lucra.
10. Care este răspunsul cel mai vrut, după discursul lift dvs.? Vrei o carte de vizită sau o programare pentru o prezentare?”

Pai toate astea nu au cum sa nu depaseasca 25 de secunde, cum vor sefii. Sau e nevoie de lifturi care sa suie vreo 100 de etaje, ca sa aiba vreme angajatul bancii sa delireze.
Le-as sugera oficialilor bancii in cauza si alte spatii ideale. Toaletele publice, circul (cand sunt reprezentatii), bisericile s.a.
Dumnezeule, ce vremuri traim….

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Dan Popa

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP