Răzvan Pascu: Cele mai populare francize din SUA - Bloguri economice

luni, 26 aprilie 2010

Răzvan Pascu: Cele mai populare francize din SUA

Cei care viseaza sa isi deschida o afacere incep sa ia in calcul, din ce in ce mai mult, deschiderea unei afaceri in sistem franciza. Va prezint mai jos cateva detalii despre cele mai populare afaceri in franciza din SUA si cat costa sa pornesti o astfel de afacere.

Subway (Rata de esec: 7%)

Subway este cel mai mare lant de fast-food din lume, cu aproape 33.000 locatii deschise in 91 de tari. Taxa initiala de franciza este 15.000 dolari, o taxa destul de mica in comparatie cu alte branduri. Succesul acestei retele este datorat in special cheltuielilor insemnate de marketing dar si costurilor minime.

Am incercat si eu Subway la Paris, calitatea produselor este ok insa preturile mi s-au parut destul de mari. Conform unui articol din Financiarul, Subway planuieste sa intre in Romania in anul 2010.

Quiznos (Rata de esec: 25%)

Taxa standard de intrare in franciza este de 25.000 dolari insa recent managementul acestei companii a anuntat ca doreste o extindere a numarului de francize la 5000 de unitati si, de aceea, taxa de intrare in franciza se reduce la doar 5000 dolari pentru cei care au experienta de management in restaurante.

UPS Store (Rata de esec: 12%)

UPS, una dintre cele mai mari companii de curierat din lume si-a rebranduit recent magazinele in UPS Store. Practic, un UPS Store este un magazin mic, ca un oficiu postal de la noi, in care clientii vin si lasa colete pentru a fi trimise catre destinatii din intreaga lume. Taxa de intrare in franciza este de 30.000 dolari.

Cold Stone Creamery (Rata de esec: 31%)

Brandul Cold Stone Creamery a luat nastere acum mai bine de 2 decenii in Arizona. Acesta este un local in care se vinde inghetata iar reteaua de francize este de peste 1400 de locatii, fiind achizitionata din 2007 de o mare companie care administreaza si alte lanturi de francize americane, Kahala Corp.

Totusi taxa de franciza este destul de ridicata (42.000 dolari), iar costurile de operare mari fac ca doar 1 din 3 magazine sa aiba succes, rata de esec fiind de 31%.

Dairy Queen (Rata de esec: 8%)

Dairy Queen implineste anul acesta 70 de ani iar din 1998 se afla in portofoliul celebrului investitor american Warren Buffet (al treilea cel mai bogat om din lume), prin compania sa Berkshire Hathaway.

Dairy Queen are peste 5700 de locatii in intreaga lume si s-a dovedit una dintre cele mai sigure investitii datorita ratei mici de esec. Taxa initiala de franciza este de 35.000 dolari.

Dunkin Donuts (Rata de esec: 8%)

Dunkin Donuts este o retea de peste 9000 de magazine in Statele Unite si alte 31 de tari care comercializeaza in special gogosi cu diferite toppinguri, dar si bauturi racoritoare, cafea si prajituri in locatii de genul unor mini-restaurante.

Am incercat si eu produsele Dunkin Donuts in Shanghai (China) iar calitatea este ok, insa preturile sunt mai mult decat mari si nu cred ca ar avea prea mare succes in Romania. Poate doar in zona Dorobanti…

Franciza este operatiunea care imbraca forma unui contract prin care o persoana numita francizor ii acorda unei alte persoane, numita beneficiar sau francizat, dreptul de exploatare a unui ansamblu de drepturi de proprietate industriala sau intelectuala, in scopul de productie sau de comercializare a anumitor tipuri de produse si/sau de servicii. Obtinerea unei francize implica plata unei taxe de intrare in sistem precum si a unor redevente anuale, de regula sub forma unui procent din cifra de afaceri. (Wikipedia)

Sursa: Yahoo Finance

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Răzvan Pascu

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP