Dan Popa: Criza şi inspecţiile din bănci. Din rapoartele de control - Bloguri economice

luni, 24 mai 2010

Dan Popa: Criza şi inspecţiile din bănci. Din rapoartele de control

Nu toti isi permit sa plateasca firme de mystery shopping cum face BCR de pilda, pentru a-si testa angajatii  sau pe cei ai bancilor concurente. Alte banci isi trimit inspectorii pe teren sa faca inspectii. Redau din cateva note de control intocmite, fara sa comentez prea multe pe marginea observatiilor facute.

  • Agentia este formata din 10 angajati care pun in practica o buna parte din lucrurile invatate la traininguri. Ce m-a surprins foarte mult este ca  nici un client nu a facut scandal (???-n.m DP)
  • „Recomand discuţii mai lejere şi nu pe fugă cu clientul, să-l invite să ia loc pe scaun, să îi multumească că a venit la banca noastră. Să înmânezi clientului pliantele specifice şi să ţii cont dacă produsul poate fi vândut în zonă. Am asistat la cazuri in care unui magazin care vindea bauturi in localitate i se recomandau produse de hedging. Nu trebuie sa ne batem joc de clienti

  • „De cum intri te blochează la uşă un miros urât care te intrebi de unde vine şi te uiţi în jurul tău şi găseşti răspunsul, cred că este nevoie de o igienizare. Pe jos o dusumea din lemn şi un linoleum de culoare închisă că nu îţi dai seama dacă este curat sau nu. Probabil acesta este si scopul acestei culori”
  • Vizita de lucru la Agentia ….Agentia este situata la o distanta de 50 km fata de Piatra Neamt. Este compusa dintrun numar de 15 salariati impreuna cu directorul acestei agentii. Cladirea este impunatoare ca si constructie dar este nevoie de de o modernizare si sa fie adaptata la noua imagine a Exista flagrante animozitati intre salariate din cauya diferentelor salariale”
  • ”Am avut discutii despre produsele noastre, ce merge cel mai bine la vanzare si ce nu merge … Un client a plecat  la Banca Transilvania pentru ca la retragere de numerar banca noastra ia un comision de 0,5% iar la cealalta banca ii ia un comision de lei indiferent de suma retrasa.
  • Spaţiul este foarte mic pentru agenţia noastră. Nu poţi să primeşti mai mult de 4 clienţi în agenţie odată şi să mai păstrezi şi confidenţialitatea operaţiunilor.
  • „A fost o adevarata de aproape 6 clienti pentru a-si ridica pensiile in cele 8 ore de program. Limbajul folosit este popular specific zonei din care reiese că se cunosc foarte bine
  • Agentia este formata din 10 angajati care pun in practica o buna parte din lucrurile invatate la traininguri. Ce m-a surprins foarte mult este ca indiferent de numarul mare de clienti nici unul nu a facut scandal
  • „In interiorul agenţiei era curăţenie dar ar fi necesară o igienizare. Deja doamna de la agenţie a spus că se pregăteşte să văruiască. Am înţeles că fac acest lucru majoritatea salariatelor noastre din reţea şi pe cheltuiala lor”
  • Din discutiile purtate cu doamna director a agentiei am inteles ca lipsa de amabilitate intre colegii din mediul rural si sucursalele judetene ii fac pe salariatii din retea sa vanda produse simple din nestiinta si din frica de a nu gresi. Cred ca avem nevoie chiar de simulari, discutii pe produse, ce trebuie facut aici si aici, concret sa nu lasam loc de interpretare dupa cum gandeste fiecare.
Ma gandeam la o discutie din cadrul unui seminar ca toti sunt nemultumiti de salariu. Este parerea mea proprie, daca le dai tot dintro data nu o sa mai fie interesati de nimic in viitor, cred ca trebuie sa crestem progresiv la anumite intervale in functie de performanta obtinuta, adica sa stie de ce a obtinut acest lucru…

Citeşte restul postării şi comentează pe blogul lui Dan Popa

  © Blogger template 'Minimalist B' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP